גינון אסטרולוגי

בגינון על פי שלבי הירח יש למצוא את הזמן הנכון ביותר לשתול, לזרוע ולתחזק את הגינה. אלו המשתמשים בשיטה מדגישים שהיא מסייעת לגידול צמחים בריאים יותר ויבול גדול יותר.

מחבר: פרידה אורינגר

הרעיון של גינון על פי שלבי הירח מדגיש את הקשר של השפעת הירח על תנועת הנוזלים בכדור הארץ. מידע זה הוצג באופן מעשי בפעם הראשונה ע"י רודולף שטיינר, שהיה פילוסוף ואדריכל אוסטרי ומייסד האנתרופוסופיה.האנתרופוסופיה רואה את אומנות גידול הצמחים כמערכת אקולוגית שלמה, אך אני אתייחס רק לשלבי הירח.
מאז הוצגה לראשונה התפתחה השיטה, ותחום החקלאות הביו-דינאמית התקדם מאוד.


אנו מכירים את השפעת הירח שגורמת לגאות ושפל בחופי הים. צמחים מכילים אחוז גבוה מאוד של מים, והירח, כאשר הוא מתמלא, אחראי לתנועה של המים בצמחים מהשורשים לכיוון העלים והפריחה וכאשר הירח מחסיר זו התנועה ומהפריחה והעלים לכיוון השורשים.
כאשר הירח מלא - כוח המשיכה גדול מכוח המשיכה במרכז כדור הארץ, לכן שם הכוח היחסי פונה כלפי הירח, ושם תהיה גאות.
במולד הירח - בנקודת הזמן שבה הירח, בהקפתו את כדור הארץ, נמצא בנקודה הקרובה ביותר לשמש, הכוח היחסי יפנה כלפי מעלה, מעבר לירח, אך גם שם תהיה גאות.
בנקודות בהן הירח בדיוק זורח או שוקע, יהיה שפל.
בגינון על פי שלבי הירח יש למצוא את הזמן הנכון ביותר לשתול, לזרוע ולתחזק את הגינה. אלו המשתמשים בשיטה מדגישים שהיא מסייעת לגידול צמחים בריאים יותר ויבול גדול יותר.
אנסה לפשט את הרעיון לשני כללים וכמובן ליוצאים מן הכלל.

  • נצלו את שלבי הירח. ככל שהירח מתמלא, נכנס יותר כח חיים או אנרגיה אל תוך תהליך הגדילה, כך שזה הזמן לשתול זרעים ולטיפול אשר יביא לגדילה והתרחבות. כאשר הירח מתחיל להיות חסר, כח החיים או האנרגיה, נעים אל תוך השורשים. זה זמן לעדור, לזרוע או לשתול שורשים, לגזום כדי להאט את הצמיחה, לנקש עשבים.

  • כאשר הירח מלא או במולד הירח – עדיף להימנע מכל פעילות.
    רבע ראשון - זורעים או שותלים (עגבניות, אספרגוס, כרובית, דלעת, מלפפון, קישוא, מלון, ברוקולי, פרחים חד-שנתיים, עשבי תיבול)
    רבע שני – זורעים (שעועית, פלפל, חסה, רוקט, תרד, סלרי עלים, כרוב, אפונה)
    רבע שלישי - זורעים או שותלים (תפו"א, בצל, צנון, סלק, גזר, לפת, קולרבי , סלרי שורש פרחים רב-שנתיים)
    רבע רביעי - ניקוש עשבים וטיפול שוטף.

  • נסו לדעת באיזה מזל נמצא הירח. הירח עובר בגלגל המזלות וכל יומיים – שלושה בערך, נכנס למזל אחר. חלק מהמזלות נחשבים לפוריים יותר וחלקם נחשבים לעקרים, לכן רצוי לשתול במזלות הפוריים ואת התחזוקה לבצע במזלות העקרים.
    אם הירח נמצא במזלות האדמה (שור, בתולה, גדי) או במזלות המים (סרטן, עקרב, דגים), הוא נחשב לפורה.
    אם הירח נמצא במזלות האש (טלה, אריה, קשת) או במזלות האוויר (תאומים, מאזנים, דלי), הוא נחשב לעקר.

יוצאים מן הכלל:

  • אמנם מזל מאזניים הוא מזל אוויר, אלא שהוא נחשב בכל זאת למזל פורה. מזל מאזניים מתקשר לאיזון והרמוניה, גדילה, יופי וכמובן שבהשפעת ונוס מביא את הפוריות והשפע.· מזל בתולה הוא מזל אדמה, אך הוא נחשב לעקר, זאת משום שהבתולה באופן סימבולי, מקפידה בקטנות, יורדת לפרטים, רוצה להישאר נקייה, מה שפחות מתאים לשתילה. אם בכל זאת שותלים צמחים כשהירח במזל בתולה, יהיה קשה לגדל אותם, או שיהיה להם קר מדי, או חם מדי, לח מדי או יבש מדי וכן הלאה.

לאלו אשר רוצים להתנסות – הנה זמני ירח שחור וטבלת הירח לחודש מאי 2011

 



 

חזרה לעמוד קודםהדפסה

מאמרים נוספים באתר

תחזית אסטרולוגית ראש השנה תשפ"דתחזית אסטרלוגית שבועית 17.04.2015-23.04.2015תחזית אסטרולוגית לשבוע שבין 08.02.2013-15.02.2013 תחזית אסטרולוגית מדינית לראש השנה תשפ"דזמני ירח שחורמה מזל האופק שלך?משמעות מזל האופקנסיגה של כוכביםטיפים לעונת הליקוייםהשפעת ליקויי חמה על תרבויות