משמעות מזל האופק

מחבר: פרידה אורינגר

 

האופק, נקרא גם מזל עולה, הוא המזל שנימצא באופק המזרחי בזמן הלידה, בתחילת הבית הראשון. מזל השמש, המזל האסטרולוגי אליו אנו משויכים, נקבע על פי יום הלידה, לעומתו, מזל האופק, נקבע על פי שעת הלידה. מאחר והיממה מתחלקת ל-24 שעות, האופק נע בכל שעתיים ממזל למזל. נקודת המזרח (Ascendant) היא הנקודה המזרחית בה פוגש מסלול השמש את האדמה, הנקודה הזו מסמלת את דרכנו וכיצד אנו פועלים בה.
על מנת לדעת מהו מזל האופק שלכם תוכלו להשתמש בטבלה לחישוב האופק. 


אופק במזל טלה
האינסטינקט הראשוני שלהם הוא לעשות, ולא לחשוב. ישירים, רואים את מה שהם רוצים ובדרך כלל נעים בכדי להשיג זאת. חלקם תחרותיים, אבל הם בדרך כלל בתחרות עם עצמם. אוהבים לפעול ומנסים לעורר פעילות. נעים בכל דרך לממש את היוזמות שלהם, אך קצת קשה להם להביא את הדברים לידי סיום, אלא אם כן מארס ממוקם במזל עיקש כמו שור, או עקרב.
לעתים קרובות ההליכה שלהם מהירה, שהראש בהטיה קלה קדימה. כתפיים רחבות ומותניים צרות. חייכנים, בעלי קסם.
בשלב מוקדם בחייהם הם נחשבים כילדים "עצמאיים". כמבוגרים, לעתים קרובות הם נצמדים לתפקיד ואיתו מתקדמים לאורך זמן. אנשים לא ממהרים לעזור להם, נראה שהם מסתדרים ויכולים לעשות את הדברים בכוחות עצמם. אנשים אלה למדו להיות עצמאיים, וזה בדרך כלל בעקבות חוויות מוקדמות שלהם. למרות הצורך להפגין עצמאות, בתחום היחסים הם מוכנים לוותר עליה והם בדרך כלל מחוברים מאוד אל האנשים היקרים לליבם.


אופק במזל שור

איטיים, יציבים, בעלי כוח פנימי ויכולת להתמודד עם מצבים. הם בדרך כלל נאמנים לאלה שאכפת להם מהם. יש להם נוכחות אישית והם מקרינים ביטחון ויציבות. האופק בדרך כלל מתאר כיצד אנשים מתחילים משהו חדש. אופק במזל שור, מעניק עמידות בפני שינויים. קשה להשפיע עליהם, לעתים קרובות הם עקשניים והם קובעים את המשך הדרך.
הם משתמשים בחמשת החושים שלהם בכדי להרגיש מה קורה סביבם, חוש הריח והמישוש מפותחים ועוזרים להם להתמצא מיד בסביבתם. הגישה שלהם לחיים מעשית מאוד, הצורך בביטחון הוא שיקול מכריע לפני שהם לוקחים על עצמם התחייבות חדשה. זהירים, אולי פחות גמישים בהתנהלות שלהם, כיוון שהם מקדישים מחשבה רבה לפני כל פעולה. נהנתנים, אוהבים את הנוחות, פינוקים, "הדברים הטובים" בחיים. כאשר מדובר באופק, ההתפנקות יכולה להיות גם עקב אכילס שלהם. לעתים קרובות יש להם נטייה לאספנות, במיוחד נותנים ערך לנכסים החומריים שלהם.
המראה החיצוני שלהם מקרין חוזק, הגוף נראה בריא. הם אינם ראוותניים, מעדיפים ללבוש בגדים איכותיים, מותגים, אך כאלה שאפשר להרגיש בהם נוח. קיימת נטייה לרכושנות, למרות שהם לא קנאים במיוחד, לעיתים קרובות הם רואים את בני הזוג כרכוש אישי.


אופק במזל תאומים
אלה שנולדו עם אופק בתאומים רואים את העולם ככר רחב ללמידה. הם סקרנים בנוגע לכל דבר שקיים סביבם ובכלל זה גם אנשים, כך שהמעגלים החברתיים שלהם מגוונים ורחבים. אלה אנשים שאוהבים לשאול שאלות, לנוע בחופשיות, להתערבב. קיים חוסר מנוחה, שלעתים קרובות יש לו גם ביטוי פיזי, הם משדרים אווירה של חוסר סבלנות, גם אם הם לא מתכוונים לזה. פיקחיים, רגישים במיוחד למתרחש סביבם. החשיבה מהירה ויש להם כושר ביטוי מדהים, אם כי לעיתים הפה מהיר יותר מהראש וכך הם עלולים לפספס בתקשורת שיש בה אינטראקציה אישית ואולי אף להפגין קרירות מסוימת ולא לטפח קשרים. למרות הסגנון הזה, הם בדרך כלל מוקפים אנשים ונמצאים במרכז הבמה. כך למשל, מזלות המים יכולים להרגיש לא נוח עם אופק תאומים לפני שהם מכירים אותם באופן אישי, לעומת זאת, מזלות האוויר יכולים להעריך את הפקחות והסביבה המהנה של אופק תאומים. מנתחים את המצב באופן הגיוני, יכולת לקלוט מצבים באמצעות התבוננות, פעילים מבחינה וכמעט תמיד יש להם משהו מבריק או שנון להגיד. כיוון שסקרנותם גדולה, קל להם לסטות מהנושא, הם זריזים, וקשה להם למקד את תשומת הלב שלהם לאורך זמן. הם זקוקים לחופש ומרחב אישי. הם נהנים מדיונים אינטלקטואליים והחלפת רעיונות. למרות שהם דורשים חופש רב, הם לעתים קרובות לא נותנים לבני הזוג שלהם לנשום.
כתאומים יתכן גם שקיימות שתי דמויות, האחת תוססת, מסתגלת, דברנית, מוזרה מעט, מעניינת וכייף להיות בסביבתה. הם כל הזמן מסבירים לסובבים דברים, אם זה את ההתנהגות, או הדעות שלהם. הדמות השנייה רוחנית יותר ומפגינה קרירות מסוימת. הם שנונים וחכמים למדי, אבל הם הפכפכים יותר. יכולת האבחנה שלהם חדה ויש באמירות שלהם משהו שלא תמיד נוח לשמוע.
ילדים עם אופק תאומים נחשבים לילדים אינטלקטואלים, סקרניים ואולי אף מוזרים. רבים מהם עלולים להרגיש שחסר להם חום.


אופק במזל סרטן
הם נראים יצורים עדינים. במבט ראשון נדמה שהם מוכרים מאיזה שהוא מקום, הם הבן/בת של השכן. כשהם נכנסים לחדר הם בדרך כלל יעדיפו שלא להיבלע, יעדיפו להיכנס דרך הצד ולא במרכז. הם רגישים יותר לסביבה שלהם, יכולים להתבלבל בקלות, במיוחד כאשר הם נמצאים בחברת אנשים. כאשר הם מרגישים מאוימים, או כאשר הם נמצאים במקום לא מוכר, האינסטינקט הראשון שלהם הוא להגן על עצמם. במצבים חדשים הם יכולים לסגת מיד, או להפגין ביישנות. בדרך כלל, הסובבים מפגינים כלפיהם אכפתיות. הם נראים מתוקים וחפים מפשע. הם נראים צנועים וקל לגשת אליהם, אם כי חלקם מתכנסים כל כך בעצמם עד שקשה להגיע אליהם.
הם מחפשים יציבות וביטחון ביחסים שלהם. מתפקדים בצורה הטובה ביותר כאשר בני הזוג מציגים יכולת פיננסית, יציבות רגשית וידע. למעשה, אנשים עם אופק סרטן מעדיפים שבמערכת היחסים שלהם יהיו כללים המוגדרים היטב. הביטחון הוא צורך בסיסי, והם בדרך כלל מוכנים לוותר על החופש האישי שלהם על מנת להשיג אותו. במקרים מסוימים, אנשים יכולים להיות מופתעים מהמפגש איתם כיוון שהם מתגלים כצנועים ומאוד משפחתיים.


אופק במזל אריה
הם מקרינים אנרגיה ממגנטת מיוחדת שזוכה לתשומת לב מצד הסובבים. לפעמים זה בגלל שהם מקדישים תשומת לב רבה למראה החיצוני שלהם, במיוחד לשיער, פעמים אחרות זה בגלל הגינונים המלכותיים שפשוט דורשים התייחסות מאחרים.
אנשים עם אופק באריה מודעים מאוד לעצמם ולאחרים. הם רואים את התמונה הרחבה, קולטים את האנשים שמולם, את הסביבה ופשוט מחברים את המידע. הם דרמאטיים ולעתים קרובות, מרגישים כאילו הם על הבמה. הם מקבלים החלטות פתאומיות, עלולים להפגין התקפי זעם, והכל בהגזמה. עם זאת, יש להם הרבה אנרגיה שמניעה אותם לפעול והעקרונות שלהם מונעים מהם הסתבכויות מיותרות. יש להם רצון לנהל את כל מה שקורה בסביבתם, אבל הם שמים את הדברים תחת הגדרה שהם סה"כ רוצים לדעת שהאנשים שהם אוהבים בסדר.
רבים מהם עוסקים בתחום ניהולי. יש להם צורך יוצא דופן להיות מושא להערצה, יש בהם התלהבות ואופטימיות, ואין להם בעיה לקחת על עצמם התחייבויות חדשות, עד שלפעמים נדמה שהם פרסומת למצוינות. בדרך כלל מוחצנים והמחוות שלהם גדולות. קשה לעמוד בפני הסגנון והחמימות שהם מפגינים. הם נראים סמכותיים, חסונים וחזקים מבחינה פיזית, רואים שהקדישו תשומת לב מיוחד למראה החיצוני, אם בלבוש ואם בתסרוקת, והם מקפידים גם על גינונים שמאפיינים אותם. לא משנה מהו גילם הכרונולוגי, בתוך תוכם הם ילדים, הם אוהבים, חמים, נדיבים, נמרצים וכייף לשהות במחיצתם.


אופק במזל בתולה
אנשים עם אופק במזל בתולה נראים לעיתים קרובות קצת מאופקים, זה בא לביטוי הן בהתנהגות והן במראה החיצוני שלהם, אם כי זה תלוי גם במיקומו של כוכב מרקורי (שליט מזל בתולה) במפת הלידה שלהם. בדרך כלל, נראים אינטליגנטים, בעלי עומק וידע. הם ביישנים מעט וזקוקים לזמן כדי לנתח את האנשים, או את המצב, לפני שהם מתחממים וזורמים עם המתרחש.
יש להם מודעות גבוהה ביחס לגוף שלהם, הם יקפידו על היגיינה, בריאות ויקשיבו לאותות רגישות, או אי נוחות שגופם משדר להם. רבים מהם מתעניינים ועסוקים בבריאות הפיזית, חלקם נמשכים לתחומי גוף ונפש, תרגילי מודעות כמו למשל יוגה. המזון מקבל תשומת לב רבה, הם יכולים להיות בעלי תיאבון בריא, אך הם בררניים ומקפידים מאוד ובוחנים כל מזון שנכנס לגופם.
קיימת נטייה לדאגה רבה, במיוחד כאשר הם מתמודדים עם מצבים חדשים. הם שמים לב לפרטים הקטנים ביותר, כאלו שאחרים נוטים בדרך כלל להתעלם מהם. לרבים מהם יש נטייה למשוך, או להימשך לאנשים הזקוקים לעזרה וכתוצאה מכך היחסים שלהם עשויים להיות מבלבלים. למרות יכולתם לעסוק בפרטים, דווקא מערכות יחסים יכולות להיות לפעמים בבלגאן, כיוון שהם לא תמיד רואים את בני הזוג ואת השותפויות שלהם בבירור.
ניחנו בקסם שקט. ברגע שיש להם הזדמנות והם נותנים לעצמם להשתלב בחברת אנשים, או לתוך מצבים חדשים, תמצאו שיש להם הרבה מה להציע. הם יעזרו לאחרים בכל בעיה, יהיו מוכנים להירתם לכל בקשת עזרה ויפתיעו את הסובבים בצניעות הטבעית תחת מעטה של ביקורתית מעט מתנשאת.


אופק במזל מאזניים
הם נחמדים, נעימים, הוגנים. אבל אם תסתכלו קצת יותר קרוב, לאנשים הנחמדים הללו בדרך כלל יש מעט בעיות במערכות היחסים שלהם. הם מושכים אליהם אחרים ללא מאמץ, אבל למעשה הם לא ממש יודעים מה לעשות עם עצמם בלי שיש סביבם אנשים.
בדרך כלל נראה שהם מחליקים מעל הכל. יש להם חיוך מקסים, גישה עדינה עם אחרים, דימוי נוח. הם נראים טוב, וגם אם הם לא יפים, הם אטרקטיביים. הם מקדישים תשומת לב למראה האישי שלהם - לצבעים שהם לובשים, לשיער שלהם, ולדרך בה הם הולכים.
הם יכולים להיות משכנעים מאוד, למרות שהם כמעט תמיד משתמשים בגישה "רכה" ובחיוך, יש להם משחק כאשר הם רוצים להכניע אחרים, הם עוברים בין דמויות הטוב והקשוח. הם יכולים להיות מתווכים נהדרים ומאוד אוהבים לארח.
היחסים שלהם מאופיינים לעיתים קרובות על ידי ויכוחים, או תחרותיות, עד שהם לומדים להפסיק להאשים את בני הזוג שלהם כאשר הכל משתבש.


אופק במזל עקרב
בעלי נוכחות מרשימה. יש בהם משהו שאומר ריחוק, הם לא נדחפים. בדרך כלל ההתייחסות לדבריהם מלווה ביראת כבוד, ובחלק מהמקרים, פחד. יכולים להיות שקטים, או לדבר בקול רם, אבל הם תמיד נראים חזקים ונחושים.
או שאוהבים אותם, או ששונאים אותם, אין משהו באמצע, לעתים רחוקות אנשים יעברו לידם בלי שיבחינו בהם. למעשה, חלקם מבולבלים כאשר הם מתמודדים עם העובדה שהם מקבלים תגובות חזקות כאלה ואחרות. נראה שהם רואים דרך אנשים, זה יכול להיות מפחיד מאוד עבור חלק מהאנשים, ומסקרן לאחרים. הם מחפשים תשובות באמצעות קריאה בין השורות. פרטים שצפים מעל פני השטח יכולים להיות לא רלוונטיים עבורם, כיוון שהם מקבלים את התחושות מהאנשים ומהמצבים המתרחשים סביבם. הפרטיות שלהם חשובה להם מאוד, זה יכול לגבול בפרנויה. יש להם צורך חזק לשלוט בסביבה שלהם והם מומחים לאסטרטגיה. לעיתים נדירות הם ישברו את הכלים בקוצר רוח, הם מתכננים את המהלכים שלהם בקפידה ובמכוון, בהסתמך על היכולת המדהימה שלהם להרגיש מצבים ואת הזולת. שותפויות זה משהו שבא להם באופן טבעי, אמינות מאוד חשובה להם. בדרך כלל הם מחפשים מחויבות מלאה ויש להם סבלנות רבה כלפי בני הזוג.


אופק במזל קשת
הם סקרנים מבקשים להרחיב אופקים הן מבחינה נפשית והן מבחינה פיזית. הם מלאי תקווה והעולם מלא בדברים שעליהם לחוות, הם מוכנים להרפתקה חדשה. קיימת אמונה והתלהבות, יש להם תוכניות גדולות, הבטחות גדולות, נכונות לחקור ולנסות, למרות שלא תמיד יגיעו לשלב סיום ומיצוי. הם פעילים וחסרי מנוחה לעתים קרובות, תמיד נראה שהם מחפשים משהו. הם יכולים להיות ישירים למדי, אך הם חביבים מספיק כדי שאפשר יהיה לסלוח להם על האמירות שלהם. לרובם יש הרבה מה לומר ולהציע. התובנות שלהם וחוות הדעת בנושאים שונים בדרך כלל מעניינות ומרגשות, אם כי לפעמים חסרים פרטים. יש להם דעה על כל דבר, והם פשוט אוהבים את הזולת ואוהבים גם לומר להם בדיוק מי שהם. לא כל בעלי אופק בקשת יוצרים תקשורת בלתי אמצעית עם כל אחד, אבל לכולם יש דרך לתקשר וליצור רמה מסוימת של אמון. את חלקם אולי נכון אפילו להגדיר כנאיביים, או אופטימיים מדי. אחת התכונות הבולטות ביותר והחביבות שלהם היא היכולת להשתמש בחוש ההומור שלהם. גם כאשר הם בלי מצב רוח, הם מצליחים למצוא את ההומור שבחיים ולהשתעשע. המיקום של כוכב יופיטר במפה ייתן רמזים נוספים לדרך בה הם מבטאים את עצמם.


אופק במזל גדי
הם רציניים, גם כאשר הם מתבדחים, הם חסרי הבעה. למעשה, לרבים מהם יש חוש הומור נהדר, אבל הם ישתמשו בו בפסון ולא יצחקקו לפני שסיימו לספר את הבדיחה. יכולים להתמודד עם כל פרויקט, מודעים מאוד לתגובות של אנשים ביחס אליהם, הכבוד והסטאטוס חשובים להם, לכן יקפידו מאוד להתלבש נכון. הם רוצים ליצור תדמית של מצליחנים ובדרך כלל הם מצליחים!
לעתים קרובות האופק הוא מה שההורים, או הסביבה ציפתה מאיתנו ואנחנו אימצנו את התפקידים האלה, ולעתים קרובות אנו אף נושאים אותם איתנו כמנגנוני ההגנה, בדרך זו או אחרת, למשך שארית חיינו. במקרה של אופק גדי, אלה היו ילדים שנחשבו לאחראים. לפעמים, זה היה בגלל שהם עצמם ניסו לפעול תחת הצורך שלהם בסדר מובנה, שיש בו אמינות ואחראיות למשפחה. לעתים קרובות, זה היה תחת השפעת הסביבה, הם אימצו לעצמם את המסורת, האחריות כלפי המשפחה מגיל צעיר מאוד. בדרך כלל המשפחה מהווה מקור להשקעת אנרגיה רבה, הם דואגים לביטחון של עצמם ושל אלו אשר תלויים בהם. הם נראים לאחרים חרוצים, מוכשרים ואמינים. מה שאחרים לא יכולים לראות זה את המאבק הפנימי שמתחולל בהם, הם מודאגים מאוד לגבי העתיד ולעיתים קרובות הם שואלים את עצמם "האם אני עושה מספיק", "האם מגיע לי כל זה?", "איך אני יכול לשפר את המצב? "
אם משהו קורה להם בקלות, הוא פשוט לא קרה. הם מאמינים בדרך הקשה, צריך לעבוד קשה כדי להצליח. אין פה קלות דעת ו/או פזיזות. הם יכולים להוציא כסף רב על בגדים שהם באמת רוצים, מותגים וסמלי סטאטוס אחרים. למרות שזה על גבול הראוותנות, זאת דרכם להראות שהצליחו ולעיתים קרובות כתוצאה של מאמץ מודע. רבים מהם הם סיפורי הצלחה. הילדות שלהם הייתה אולי קשה, אבל הם בדרך איטית, אך בטוחה, הצליחו לשנות את חייהם. לאט אבל בטוח להפוך את חייהם סביב. גם כילדים הם רציניים, נושאים באחריות רבה, וככל שהם גדלים, הם לומדים להשתחרר


אופק במזל דלי
ייחודיים ומקוריים. אלו האנשים השלווים ובעלי הבנה רוחנית, שניתן לפנות אליהם בבקשה לעצה. לעתים קרובות הם סקרנים, בעלי ידע רב, גם בתחום המדע והמטאפיסיקה, או כל תחום שיכול להביא להתקדמות המין האנושי. קשה לזעזע אותם, הם ראו הכל, או לפחות רוצים לחשוב כך. למעשה, לעתים קרובות הם נהנים לזעזע אחרים באמירות, או במעשים. הם אינם ראוותניים, אך אוהבים לקבל תשומת לב מצד הסובבים, לכן גם חלקם יכולים להיות פרובוקטיביים, להתלבש מוזר, להתנהג בדרך שלא מקובלת וכדומה. הם ידידותיים וחביבים. המוזרויות האישיות שלהם בדרך כלל מתקבלות על ידי הסובבים בהבנה. הם יודעים לתת לאחרים חופש ומרחב מחיה, ויודעים לקבל ככלל, אנשים מכל תחומי החיים כשווים. הסקרנות והקרירות שלהם, יוצרות תחושת ניתוק בנוגע למה שמתרחש סביבם וזה בהחלט מושך אליהם אנשים. עד כמה שזה ישמע מוזר, הם יכולים להיות מרוחקים מעט ובו בזמן הומניטאריים ואכפתיים.
כילדים הם עצמאים ומקוריים, לעתים קרובות מרגישים קצת "שונים", או "מיוחדים", משהו שמלווה אותם במהלך חייהם. לעתים קרובות הם מרגישים כאילו הם מביטים מבחוץ ויש להם יכולת להתבונן ולהסיק מסקנות, תוך ראיית מהלכים קדימה. למרות שהם פתוחים לרעיונות חדשים, זה עשוי להיות מפתיע, כאשר נתקלים בעיקשות שלהם. האופק מראה כיצד אנשים מגיבים למצבים חדשים, עם אופק דלי, קיימת לעיתים התנגדות לשינויים, חוסר גמישות ולפעמים גם נטייה לכפות את דעתם על אחרים. חלקם נוטים להתעלם מהצרכים האישיים של האנשים הקרובים אליהם. הם נמשכים לעתים קרובות לשותפים בעלי ביטחון עצמי.


אופק במזל דגים
המוטו הוא "לשחות עם הזרם". הם נעים בעולם בצורה מעורפלת. הם אמנים, אוהבי שלום, אבל ראש ולב פתוחים ואישיות שמשתנה כמו זיקית, לכן לא בטוח את מי תפגשו היום ואת מי מחר. בעלי קסם שלא ניתן לעמוד בפניו, הדרך שלהם שקטה והאווירה סביבם נעימה. המראה שלהם וההתנהגות בדרך כלל מסקרנים. לעתים קרובות השקט שלהם נובע מביישנות, אך ביום אחר אתם עשויים למצוא אותם מדברים בלהט. אלו אנשים שמסתובבים עם הראש בעננים, וגם כאשר זוכים לתשומת ליבם, ניתן לראות בעיניהם את החולמנות. הם רואים את העולם כפי שהם רוצים לראות אותו בכל זמן נתון, כך שהאובייקטיביות אינה בהכרח נקודה חזקה, כך גם כאשר זה מגיע לקבלת החלטות.
הם מתנגדים לאפשרות שיתייגו אותם בדרך מסוימת, הדמויות שלהם משתנות, והם לא רוצים שיתפסו אותם באופן צר. יש ביניהם חסרי מנוחה, כאלו שאינם מרוצים משום דבר, המציאות תמיד נראית להם קשה.
אין להם תוכניות ברורות בנוגע לעתיד, או אפילו בנוגע להווה, הם מעדיפים להשאיר את הכל פתוח. מכיוון שהם משנים את דעתם לעיתים קרובות, תכנון וארגון יכולים להיראות מגבילים מאוד. הם מחפשים שותפות יציבה ונראה שהם זקוקים לשותפים מעשיים ומציאותיים.
לעיתים קרובות יש רגישות לתרופות, ולפעמים נטייה לאלרגיות שבאות וחולפות.

חזרה לעמוד קודםהדפסה

מאמרים נוספים באתר

תחזית אסטרולוגית ראש השנה תשפ"דתחזית אסטרלוגית שבועית 17.04.2015-23.04.2015תחזית אסטרולוגית לשבוע שבין 08.02.2013-15.02.2013 תחזית אסטרולוגית מדינית לראש השנה תשפ"דזמני ירח שחורמה מזל האופק שלך?נסיגה של כוכביםטיפים לעונת הליקוייםהשפעת ליקויי חמה על תרבויותאש ואישה