תחזית שבועית 13.01.2017-19.01.2017

מחבר: טובה ספרא

לפנינו שבוע נחמד למערכות יחסים אישיות. כשתרגישו שאתם זקוקים לחברים הם יהיו נוכחים ולצידכם. אלה ימים טובים לפתרון בעיות ו/או ויכוחים.

הקשר בין שמש, סרס ונפטון גורם לתגובות אלרגיות לרגישים יותר ויתכנו פרסומים על אוכל מזוהם. שימרו על זהירות בעיקר כאשר אתם קונים אוכל מוכן. התקשורת תשמיץ סוגי מזון, אוכל שהוא לא נקי, או מוצרים פגומים. יתכנו גם תגובות לא צפויות לתרופות.

בתאריך 12.01.17 התקיים מופע ירח מלא במעלה 22.27 סרטן, במנעד ליופיטר במזל מאזניים ובהיבט לסאטורן ואורנוס. המבנה הזה הוא ציר לא יציב, כך שהרבה נושאים אינם מסתדרים. קיימת מחשבה שיש הזדמנויות, אבל אלה למעשה אשליות. השינויים מתרחשים במהירות ויהיה קושי לקדם ולפתח נושא כלשהו בדרך טובה. חשוב להיות זהירים כאשר אורנוס ופלוטו "עובדים", יש אירועים בלתי נראים שישאירו התחייבויות פתוחות שקשה לצפות אותן. המבנה של הירח המלא משפיע על המשפחה, על הקשר הבין-דורי וקיים צורך לעשות משהו בעל משמעות חדשה. המבנה כולו יאתגר לאורך זמן כל אחד ואחת, והחוכמה תהיה למצוא את האיזון בין הבלגן, אי הסדר ובין המסגרת המוגדרת (כזכור, השפעת הירח המלא היא עד מופע מולד הירח שיגיע בתאריך 28.01).

החל מהתאריך 15.01 ועד סוף חודש ינואר, נשמע חדשות בינלאומיות על קשיי תחבורה, תובלה והדרדרות של שיטות התובלה. ברמה האישית, יהיה נכון לתכנן לוח זמנים ופגישות מו"מ לימים אחרים. לאנשים יהיה צורך לשלוט על מידע ואם יחשבו שנכון להם גם לעוות מידע שיתאים לצרכיהם, זה יהיה כשר בעיניהם. את המחצית השנייה של החודש תאפיין חשיבה שלילית ושפה בוטה וגסה יותר (האם מועד ההשבעה של דונלד טראמפ יהווה זרז לסגנון חסר עכבות?). שימרו והיזהרו עם הטלפון הנייד, בעיקר עם חומר סודי שאחסנתם בו.

כוכב מארס יגיע למפגש מתוח עם כוכב סאטורן בתאריך 19.01, אבל ההשפעה תורגש כבר מהתאריך 15.01 ותמשך עד לתאריך 22.01. זה מבנה היוצר מתח ותסכול. כוכב מארס, המסמל אנרגיה שהיא גם האגו, מושפע מההגבלה שמביא איתו כוכב סאטורן ועל פי רוב ההגבלה נובעת מאיזו שהיא סיבה. התוצאה בכל מצב תהיה האטה, שתשפיע גם על החיוניות. לא פעם התמודדות עם גבולות מתרחשת לטובה, כך לא מגזימים ומותחים את המגבלות שיש לכל אחד עם עצמו. חישבו למשל על חשבון הבנק, או התחייבויות שאין לכם אפשרות לעמוד בה. זו הזדמנות להכיר ולהיות מודע באמת ליכולת האישית של כל אחד מאתנו. החולשה של הימים האלה תהיה בסגנון, בהתבטאויות, במילים הקשות (שנאה?), כעס, וויכוחים על מוסר, אמת, אידאולוגיה, דת ופוליטיקה. היזהרו מעימותים אלימים.

שימרו על עצמכם ועל הטריטוריה שלכם, אלה ימים שמועדים לשריפות, הצתות, קצר חשמלי וכו'.

במובן החיובי, אלה ימים טובים לספורטאים, או לאלה מכם העוסקים בפעילות אחרת הדורשת משמעת עצמית.

כוכב אורנוס במנעד לראש דרקון משפיע כבר מתחילת החודש ועד לתאריך 25.01. השילוב מביא שינוי בלתי צפוי בחיים, כולל פעולה עצמאית הקשורה בתחום העבודה או בתחום האישי, או הבריאותי. ברחבי העולם זו תקופה של אי שקט שיביא לשינויים מהירים. השילוב עם ראש דרקון נותן אופי גורלי לאירועים, אלה מכם שהמעלה 5 או 20 נמצאים במפה האישית במיקום חשוב (מוקד, קארמה, או כוכבים אישיים), יחוו את השינוי שיבטא יותר אינדיבידואליות ועצמאות.

כוכב מרקורי חוזר למזל גדי, במהלך הימים 12.01-13.01, וישהה בו עד התאריך 07.02. מרקורי יעבור ביומיים הללו את מעלת האפס במזלות הקרדינל. כזכור, זו היא מעלה המשפיעה על אירועים בעולם. מעברו של מרקורי במזל גדי יעזור להתמקד בנושאים ובערכים חשובים, אין כאן מקום למילים חסרות ערך, טיפשיות או לפרץ יצירתיות אלא למילים של מחויבות ופרספקטיבה מפוכחת על המציאות. למעשה, הדבר הנכון בימים הקרובים יהיה לסיים עבודות שהתחלתם בהן, בעיקר כאלה הקשורות לכתיבה ועריכה, לחזור לחומרים, לעבור ולסגנן מחדש את התכנים והמילים. התחלות חדשות תהיינה נכונות יותר כאשר מרקורי יעבור למזל דלי (החל מהתאריך 07.02) אבל בגלל ליקוי הלבנה, דחו את הדברים עד אחרי התאריך 10.02, אז יגיעו ההשראה והרעיונות לשיאם ואחר כך תוכלו לבנות להם את התשתית הנכונה. יהיה נכון לחזור ולארגן את הנושאים בכל המישורים, כך שאפשר יהיה להציגם בדרך הראויה. מזל גדי, על פי רוב, מסמל עסקים, פיננסים כולל מערכות יחסים עסקיות. רצועת הזמן הנוכחית מתאימה בכדי לבחון מחדש האם התנועה והכיוון מתאימים לצרכים שלכם.

אני ממליצה לא להתעכב, בעיקר לאלה מכם הרוצים להתחיל ולקדם, או להמשיך, תוכניות כלכליות. כוכב וונוס, המשפיע על מטבעות, פיננסים והסכמים, אמור להתחיל נסיגה בימים 03-04.03.2017, אבל ההאטה תחל כבר בתאריך 15.02, כך שהלו"ז אינו במיטבו. ההשפעה תסתיים בתאריך 16.04 וההמלצה שלי היא להמתין לסוף חודש אפריל. במקביל, שינוי המגמה של וונוס יהיה במנעד מתוח לכוכב סאטורן, שישנה גם הוא מגמה ב-27 מעלות קשת, נקודת מרכז הגלקסיה. בהמשך אפרט האם קיים פוטנציאל למשבר כלכלי. אנו מתקרבים לעונת הליקויים. מופע ליקוי לבנה צפוי בתאריך 11.02 ב-22 מעלות מזל אריה, וליקוי חמה צפוי בתאריך 26.02 ב-8 מעלות דגים. הקפידו לא לקבל החלטות כשבוע לפני מופע הליקויים כיוון שהתוצאה עלולה שלא לענות על הציפיות ולא לשרת את המטרה. מופעי ליקוי חמה משפיעים על אירועים כשלושה חודשים לפני התרחשותם, וליקוי הלבנה כשישה שבועות לפני התרחשותו.

ליקוי החמה שיתקיים בתאריך 26.02, יהיה במולות למופע שהיה בתאריך 01.09.16, כך שהוא יכול להצית מחדש אירועים ש"נולדו" באוגוסט-ספטמבר 2016.

יום הולדתו של רג'יפ ארדואן יחול בתאריך 26.02, כך שההשפעה של הליקוי "מבטיחה" לו שנה עם אירועים בלתי צפויים שיביאו שינויים, אבל אלה אישיים ולא קשורים למדינה או לפוליטיקה שם. בכל מקרה, גם אם צפויות סערות סביבו, ליקוי החמה מבטיח שארדואן יחזק את מעמדו.


זמני הירח הבטל:

יום שבת 14.01, הירח בטל משעה 17:10 עד למחרת בשעה 05:52 בבוקר.

יום שלישי 17.01 הירח בטל משעה 08:07 בבוקר עד שעה 13:15 בצהרים.

יום חמישי 19.01 הירח בטל משעה 10:47 בצהרים עד שעה 00:09 אחר חצות.

 


כלכלה ושווקים:

האיחוד האירופי יאותגר במהלך השנה הקרובה וצפוי חוסר שקט בגלל יוון, איטליה, פורטוגל וספרד, שבוחנות את מקומן באיחוד.

הבנקים ביפן אינם מתאוששים מאז אסון הגרעין בפוקושימה ובנוסף רעידות אדמה ממשיכות לאיים על מיקומה ויציבותה, מה שמוריד את יפן על הברכיים.

הנס הכלכלי של סין גם הוא מתחיל להתפוגג. מצב הזיהום באזורים נרחבים הורע שם וגם הנוכחות הצבאית שלהם מעוררת כעס בארצות הברית בהנהגת הנשיא טראמפ.

רוסיה תעבור כמה משברים כשתנסה להגן על האינטרסים שלה, כולל חיזוק כוחה הגרעיני. פוטין יתחזק עד 2018 ואז יגיע סאטורן למזל גדי ויעורר אי נוחות וקונפליקטים ברוסיה.

ליקוי החמה הצפוי בתאריך 26.02 קרוב לכוכב וונוס במפה של אירן וסאטורן יהיה במנעד מתוח למרקורי/מארס מחודש פברואר 2017 ועד נובמבר לסירוגין, יאתגר את ההסכם הגרעיני עם מדינות המערב. צפוי שם חוסר שקט פנימי.

הליקויים ישפיעו על הודו וגם על ראש הממשלה, מודי. יחד עם מעברי כוכבים זה מרמז על משבר כלכלי ובעיה במנהיגות.

הכוכבים מצביעים על שינוי מנהיגות בצרפת, פחד גובר מטרור, קונפליקטים שישפיעו על האווירה בתוך האוכלוסייה הכללית, מה שיכול להשפיע על הכלכלה שם.

לפנינו מבנה של כוכבים T בין יופיטר, אורנוס ופלוטו, ובהמשך מצטרפת הוונוס, שתהיה בנסיגה. ההשפעה (ללא וונוס), תהיה במחצית השנייה של חודש ינואר 2017, אבל ההשפעה המשמעותית יותר היא בין מרץ-מאי 2017. השפעה של כוכבים, בעיקר כאלה המציגים מבנה דרמטי, יכול להתחיל "בפעולה" אפילו שבוע לפני כן. כוכב וונוס מאט כבר מאמצע פברואר, לכן כדאי להשאיר את הרגל על הברקס בעדינות ולהיות מוכנים לאפשרות מפתיעה. שימרו על ערנות במיוחד לקראת השבוע שיתחיל בתאריך 11.03.17.

להזכירכם, המבנה המתוח בין הכוכבים יופיטר ופלוטו גורר על פי רוב פשיטת רגל ולכן זה פרק זמן שאינו מתאים לעסקים כלכליים חדשים.

במהלך מרץ 2017, כוכב סאטורן מגיע למעלה 27 בקשת, מעלה שמסמלת את מרכז הגלקסיה. זוהי מעלה חשובה, שהשפעתה תורגש כבר מפברואר 2017 ועד אמצע חודש דצמבר 2017. בהיסטוריה השפעה דומה הייתה באוקטובר 1987 (משבר), ולפני כן בספטמבר 1929, מה שהוביל למיתון הגדול בארצות הברית ובהמשך באירופה. ההיסטוריה מעידה שבדרך כלל סאטורן במזל קשת אינו אידיאלי לכלכלה.

כוכב וונוס ייעצר וישנה כיוון בין הימים 03-04.03 במזל טלה. בדרכו חזרה יגיע ל- 27 מעלות בדגים, אז יעצור (15.04) ויחזור למסלול, בדיוק בריבוע לכוכב סאטורן, שגם הוא משנה מגמה. זהו מצב כוכבים לא נוח בין התאריכים 07.04-21.04 ויתכן שההשפעה תהיה, בין השאר, על החלטות הבנקים (סאטורן הוא גוף ממסדי, כמו בנק למשל) בכל הקשור לנושא כספים.

אלה מכם המתכננים פרויקט כלכלי, חוזה, או עסקה כלכלית, מומלץ להתחיל במהלך חודש ינואר או להמתין לחודש מאי 2017. כוכב וונוס בנסיגה, אינה עונה על הציפיות וההערכה הכספית אינה מדויקת.

 


אצלנו:


ראש הממשלה בנימין נתניהו:

מבנה המפה האישית של נתניהו מציג אדם המאמין ברעיונותיו ופועל בתוך מערכת ערכית שאינה מקובלת על כולם. הוא יודע שהוא נידרש לעמוד בציפיות מוגדרות במסגרת שבה הוא פועל, שעליו לשמר ולטפח את מה שיש, אבל יהיה עליו להיזהר מיציאה למציאות לא מוכרת (4-10, 2-8).

במציאות העכשווית, הוא חש שהוא מתמודד (ברמה האישית) עם מאבקי כוח ושליטה, והתנאים מקשים עליו לבטא את היכולות שלו (זה מלווה אותו כבר כמעט שנה, כלומר לא רק בגלל החקירות בחודש האחרון). קיימת אצלו תחושה חזקה שהחיים מאלצים אותו לעשות משהו מסוים, וזה לא תמיד נתון לרצונו החופשי. נתניהו, לומד מה חשוב לו ועל מה לא יהיה מוכן לוותר ויש גבולות שהוא מציב ברמה האישית. למעשה ההחלטות שיקבל משמעותן אחריות בתוך שיתופי פעולה מאוד מצומצמים (2-8). הוא מתמקד במה שהוא מאמין, מרוכז במטרותיו, יורד לפרטים לצד חיפוש אחר תשובות. נתניהו מרגיש שהוא צודק, אבל הצדק שלו לא יוצא לאור, מבנה שהוא בהחלט סובייקטיבי (6-12). המאבק שלו על הצדק ואמת הוא מאבק עקרוני, הכולל ערכים אישיים, מוסר ואתיקה (הכל בעיני המתבונן).


המפה של נתניהו כראש ממשלה עם מדינת ישראל:

בנימין נתניהו כראש ממשלה ברצף מאז מרץ 2009. לאורך 2016 נתניהו תיפקד עם כוכב נפטון על ציר 1-7, תהליך שהקשה על גיבוש שיתופי פעולה והחלטות. נפטון "עוזב" את ההורוסקופ המשולב בינואר 2017 ומעניינת האסוציאציה המידית של שינוי הממשל בארצות הברית.

החל מפברואר 2017, מבנה הכוכבים הראשי הוא 4-10, 2-8, 3-9. המשמעות היא שנתניהו ימשיך לתפקד במסגרת הקיימת, אבל במציאות תובענית (2-8). יהיה עליו להיאבק במצבי מתח, מאבקי כוח ושליטה לאורך הדרך ומול כל אלה נתניהו חש שעליו להפגין נחישות בדרכו, בעיקר בגלל שהוא מאמין במה שהוא עושה כראש ממשלת ישראל. אין ספק שיש כאן גם פגיעות, רגישות לכל מה שנאמר עליו, הוא לוקח ברצינות את הביקורת עליו ועל תפקידו כראש ממשלה. הכוכבים על ציר 3-9, מציגים שהוא מקפיד להיות מעודכן כל הזמן, פתוח למגוון ערוצי מידע, לתקשורת ולרעיונות חדשים. כוכב פלוטו על ציר 3-9, עוזר לו להוכיח את הצדק שלו במכלול נושאים, כולל ההתמודדות עם החקירות הקיימות (ציר 6-12). הכוכבים לטווח הארוך מציגים יכולות לעמוד בקריטריונים, במבחנים ולהוציא את הצדק שלו לאור. גם נקודת האמצע אורנוס/נפטון, על ציר 3-9 רומזים שרה"מ חושף הונאה ודיסאינפורמציה וזה יתרחש בהדרגתיות במהלך 2017- 2018.

אבל לא הכל פשוט. על המפה יש מעגל נוסף, כוכבים על ציר 1-7, 5-11, 3-9, כך שראש הממשלה מרגיש שהוא מתמודד על מעמדו, על כבודו. אין לו שקט, אין שיגרה, אבל יש לו מעגל תמיכה רחב (5-11), יש לו רעיונות איך להתמודד ביצירתיות עם נושאים הקשורים לתפקידו. יהיה עליו להמשיך ולהתמודד עם חלק מהאירועים, כאלה היוצרים סימני שאלה לאורך הדרך. הקושי אינו רק נושא החקירות, יש התמודדות יומיומית, אחריות על פעולות שהוא יוזם בתפקידים השונים שלקח על עצמו ושלא תמיד מקבל עליהן תמיכה.

ראש הממשלה יעבור מספר חודשים לא קלים ויתכן שהחלטות שיקבל ישפיעו על התגובות מכאן ולכאן. זו תקופה שבה גורם הזמן יהיה חשוב, לצד התגובות, הנחישות והתמיכה שיקבל.

כפי שכבר כתבתי בעבר, ראש הממשלה יישאר בתפקידו עד שיחליט שדי לו. במפה מקודמת של בנימין נתניהו, לפי שיטת "כיוון שמש", הירח נמצא לאורך השנה על מעלה 27 במזל קשת. על אותה המעלה 27 בהורוסקופ של המדינה נמצא כוכב יופיטר, כלומר התמיכה מהציבור ממשיכה את המגמה מאז בחירות 2015. גם כוכב קופידון מטייל על המעלות 27 -28 קשת בחודשים הבאים ועוזר לתמיכה.

הפרסומים האחרונים בתקשורת היו בזמן מרקורי בנסיגה, שהוא מלך הספינים. מרקורי היה מנותק מכל הכוכבים על המעלה 29 בקשת (VOID - בטל). ברשימה שהתפרסמה כאן בתאריך 30.12.2016 נכתב: " ... על העצירה במעלה 29, שהיא קריטית בגלל שהכוכב נשאר מבודד (ברצועת הזמן שבין 05.01.17 עד 12.01.2017) מה שיוצר מתח וחוסר שביעות רצון. היו ערים להתבטאויות ולסגנון שלכם. מזל קשת, הוא יותר ארוגנטי, אולי הסגנון הצדקני יתפוס מקום. יש כאן הרבה צביעות, ונסו לזכור זאת, להפעיל את המסננת במחשבה האישית כשתנתחו מצבים, או תנסו לשכנע את מי שעומד מולכם שאתם "צודקים".

במהלך השבוע האחרון זה היה בולט, עיתונאים ופרשנים, במופע "צדקנות", כאילו היו מופתעים, האומנם? אני מאמינה כשכל מי שיודע לקרוא, לא לוקה בחוסר הבנת הנקרא ולא פוחד לחשוב, הבין כבר לפני כמה וכמה שנים שהתכנים והכותרות של כל עיתון בנוי על האינטרסים של המו"ל. "הכוח להשפיע" הוא שם המשחק.


"לעולם אל תיתן אמונך במראות או בעיתונים"
( ג'ון אוסבורן).

 

 

חזרה לעמוד קודםהדפסה

מאמרים נוספים באתר

תחזית אסטרולוגית ראש השנה תשפ"דתחזית אסטרלוגית שבועית 17.04.2015-23.04.2015תחזית אסטרולוגית לשבוע שבין 08.02.2013-15.02.2013 תחזית אסטרולוגית מדינית לראש השנה תשפ"דזמני ירח שחורמה מזל האופק שלך?משמעות מזל האופקנסיגה של כוכביםטיפים לעונת הליקוייםהשפעת ליקויי חמה על תרבויות