מה מזל האופק שלך?

מחבר: פרידה אורינגר

 

בחלוקה ראשונית, מחלקת האסטרולוגיה את כלל האנשים ל-12 מזלות. מעבר השמש במהלך השנה בגלגל המזלות, הוא זה אשר קובע את המזל האסטרולוגי אליו אנו משויכים. אלא שבמפה האסטרולוגית, ישנם פרמטרים נוספים, מיקום הכוכבים, השפעתם על תחומי חיים וההקשרים שביניהם.

מה האופק שלך?

האופק, נקרא גם מזל עולה, הוא המזל שנימצא באופק המזרחי בזמן הלידה, בתחילת הבית הראשון. מזל השמש, המזל האסטרולוגי אליו אנו משויכים, נקבע על פי יום הלידה, לעומתו, מזל האופק, נקבע על פי שעת הלידה. מאחר והיממה מתחלקת ל-24 שעות, האופק נע בכל שעתיים ממזל למזל. אם נולדתם בזריחה, האופק שלכם יהיה זהה למזל השמש שלכם.
נקודת המזרח (Ascendant) היא הנקודה המזרחית בה פוגש מסלול השמש את האדמה, הנקודה הזו מסמלת את דרכנו וכיצד אנו פועלים בה.

האופק חשוב משתי סיבות. ראשית, כמו סימן השמש שלכם, הוא משמש בכדי ליצור תבנית בסיסית בחייכם. אם השמש קובעת מי אנו באמת, האופק הוא מה שאנו מוכנים להראות לעולם והדרך בה אנו מתמודדים עם מצבים.
שנית, האופק הוא הכניסה למערכת הבתים, כיוון שהוא מייצג את תחילתו של הבית הראשון שלנו, כל השפעה הנוגעת בנקודה זו משפיעה על מכלול הבתים, ולכן על מכלול חיינו. הבית הראשון מייצג את המראה הפיזי, ההתנהגות והדרך שלנו לממש וליישם מצבים, לכן על פי רוב, מזל האופק משפיע על ההופעה החיצונית, על ההתנהגות בה אנו בוחרים כדי לקדם את המטרות האישיות שלנו.
האופק הוא "הסגנון", הדרך בה אנו עושים דברים, הגינונים שלנו, המראה החיצוני. רבים מהאנשים נראים יותר כמו מזל האופק ויש כאלה שההופעה שלהם משלבת את מזל השמש ומזל האופק.
מזל השמש מעיד על הכוח, החיוניות והבעה עצמית ומסמל את האגו של כל אחד מאיתנו, את המוטיבציה הפנימית המניעה אותנו.
מזל האופק מספר לנו כיצד נעשה זאת ומתאר את ההתנהגות אותה אנו מציגים כלפי חוץ.
האופק הוא הדימוי האישי, אותו אנו מציגים בסביבה בה אנו נמצאים, או מבלים, לכן ניתן לומר שהאופק הוא המסכה אותה אנו עוטים ומאחוריה אנו מסתתרים, בניסיון להתגונן מפני העולם. המסכה הזו היא מה שאנו מוכנים שאחרים יראו, היא עוזרת לנו להתגונן מפני חשיפת האישיות האמיתית שלנו, שהיא מזל השמש. האופק מתאר את התגובות האוטומטיות שלנו לסביבה בה אנו נמצאים. האופק הוא ההגנה הטבעית שלנו ומתאר כיצד אנו מתמודדים עם נושאים בחיי היום-יום, כלומר, הוא התגובה הטבעית הראשונה של האדם לאנשים ולמצבים חדשים.
האופק הוא זה שמניע את האדם לקדם את התוכניות האישיות שלו, נוכל לראות על פיו באיזו דרך יבחר, כיצד יבחר להציג את עצמו, כיצד הוא רואה את החיים, את האירוע בו הוא משתתף, את הפרויקט שעליו לעשות.

אם נתייחס לארכיטיפים יסודיים על פי קארל יונג, האופק הוא 'הפרסונה' - התדמית שעוטה אדם על עצמו בחברה ויש בה מרכיב של זיוף. ארכיטיפ זה הוא תוצר של פשרה בין אישיות היחיד לדרישות החברה. לעומתו, מזל השמש מיוצג על ידי 'העצמי' - ארכיטיפ של שאיפה לשלמות, שאינו דומיננטי אלא לאחר שהאדם מגיע לגיל מבוגר יחסית.
כאשר אנו מתבוננים באופן כזה על המושגים, האופק יכול לתאר את החינוך שקיבלנו מהורינו, הדרך בה הסביבה רוצה שנתנהג, מה שאנו חושבים שמצפים מאיתנו. אפשר לראות לא פעם, את האופק מתבטא במקום בו אין לנו ביטחון לבטא את מי שאנו באמת, הוא מעין מעטה שמגונן על הפנימיות, על האישיות האמיתית. האופק מאפשר לנו להעריך כל מצב לפני שאנו חשים מספיק נינוחים בכדי לחשוף את הרגשות האמיתיים שלנו.
מזל השמש מעיד על האישיות אותה איננו ממהרים לחשוף לאחרים, לכן נוכל לדמות זאת לצדפה, שהיא מזל האופק ואילו הפנינה החבויה בתוכה, היא מזל השמש.

יש כאלה האומרים שמזל האופק מאפיין יותר את השלבים הראשונים בחיינו ומשפיעה באופן משמעותי יותר עד גיל 28, אז סאטורן מסיים מחזור ראשון בחיינו. ההתבגרות, שעל פי רוב משולבת ביותר ביטחון עצמי, מאפשרת לנו לבטא יותר את מזל השמש.
כאשר אנו מצליחים ליצור איזון בין שני אלה, חיינו יכולים לזרום באופן טוב יותר.

חישוב מזל האופק

* שימו לב להערות המופיעות מתחת לטבלה.


מזל
שעת לידה
טלה שור תאומים סרטן אריה בתולה מאזניים עקרב קשת גדי דלי דגים
05:00-07:00 טלה שור תאומים סרטן אריה בתולה מאזניים עקרב קשת גדי דלי דגים
07:00-09:00 שור תאומים סרטן אריה בתולה מאזניים עקרב קשת גדי דלי דגים טלה
09:00-11:00 תאומים סרטן אריה בתולה מאזניים עקרב קשת גדי דלי דגים טלה שור
11:00-13:00 סרטן אריה בתולה מאזניים עקרב קשת גדי דלי דגים טלה שור תאומים
13:00-15:00 אריה בתולה מאזניים עקרב קשת גדי דלי דגים טלה שור תאומים סרטן
15:00-17:00 בתולה מאזניים עקרב קשת גדי דלי דגים טלה שור תאומים סרטן אריה
17:00-19:00 מאזניים עקרב קשת גדי דלי דגים טלה שור תאומים סרטן אריה בתולה
19:00-21:00 עקרב קשת גדי דלי דגים טלה שור תאומים סרטן אריה בתולה מאזניים
21:00-23:00 קשת גדי דלי דגים טלה שור תאומים סרטן אריה בתולה מאזניים עקרב
23:00-01:00 גדי דלי דגים טלה שור תאומים סרטן אריה בתולה מאזניים עקרב קשת
01:00-03:00 דלי דגים טלה שור תאומים סרטן אריה בתולה מאזניים עקרב קשת גדי
03:00-05:00 דגים טלה שור תאומים סרטן אריה בתולה מאזניים עקרב קשת גדי דלי
כל הזכויות שמורות לאתרiStrology © 2007



  • הטבלה מתאימה לאלו אשר נולדו בישראל
  • אם נולדתם בשנה שיש בה שעון קיץ – החסירו שעה משעת הלידה שלכם.
  • מי שנולד בסוף המזל, עליו לנוע משבצת אחת קדימה
  • הטבלה מסייעת למצוא את האופק אך ישנם גורמים שאינם נלקחים בה בחשבון. על מנת לדעת את האופק באופן מדויק יש לערוך מפה אסטרולוגית.



חזרה לעמוד קודםהדפסה

מאמרים נוספים באתר

תחזית אסטרולוגית ראש השנה תשפ"דתחזית אסטרלוגית שבועית 17.04.2015-23.04.2015תחזית אסטרולוגית לשבוע שבין 08.02.2013-15.02.2013 תחזית אסטרולוגית מדינית לראש השנה תשפ"דזמני ירח שחורמשמעות מזל האופקנסיגה של כוכביםטיפים לעונת הליקוייםהשפעת ליקויי חמה על תרבויותאש ואישה