שנת 2008 מבחינה נומרולוגית

שינוי התנועה פרופורציונלי תמיד לכוח המניע שהוטבע; והוא בכיוון הקו הישר, שבו כוח זה הוטבע.
אייזק ניוטון מתוך הספר "היסודות המתמטיים של פילוסופיית הטבע"

מחבר: מערכת iStrology



מרכיבי שנת 2008 הם המספרים 2 ו-8.
מספר 2 מסמל רגשות, רוך, נשיות, שותפויות, עבודת צוות, ורדיפה אחר שלום.
מספר 8 מייצג שאפתנות, פרפקציוניזם, סמכות וחוק. 2 האפסים מעצימים את האיכויות במספרים הצמודים להם.

השיטה הנומרולוגית מצמצמת בדרך כלל את המספרים לספרה יחידה, (למעט מקרים בהם מסתכם המספר למספרי המאסטר 11 ו-22). שנת 2008 מסתכמת למספר 10 ואותו אנו מצמצמים למספר 1.
2+0+0+8 = 10= 1
המספר 1 מראה לנו איזו אנרגיה עומדת לרשותנו בשנה הנוכחית, מבחינה גלובאלית.
המחזוריות בנומרולוגיה היא של 9 שנים, כל תשע שנים מתחיל סבב חדש של מחזורי השנים ונפתח מעגל צמיחה חדש בן 9 שנים.
אמנם לכל אחד מאיתנו יש את השנה האישית שלו, אשר נקבעת על פי תאריך הלידה האישי שלנו (תוכלו לדעת מהי השנה האישית שלכם במחשבון), אך המספר 1, מייצג את השנה האוניברסאלית ומתאר תהליכים גלובליים, שיש להם השפעה על האנושות כולה.
שנה אוניברסאלית מספר 1 מסמלת עבור כולנו תקופה חדשה, תחילתו של מחזור חדש. התחלות חדשות, התחייבויות חדשות, כיוונים חדשים וסיום של אירועים או מאורעות שאפיינו את התקופה הקודמת (שהחלה בשנת 1999 ונמשכה עד שנת 2007). המשמעות של מחזור חדש היא שינוי בתודעה, מתוך הבנה שהתנאים שליוו אותנו בשנים הקודמות חייבים להשתנות.
בחיי היום יום הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בתהליכים שאנו עוברים. אם תכננתם או יזמתם פרויקט, אבל הרגשתם שקיימת התנגדות שמונעת ממנו להתקדם, אז בשנת 2008 תוכלו להסיר את המכשולים. זה זמן של התחלות חדשות, גילוי המצאות חדשות, עידוד הייחודיות והאינדיבידואליות. אמיתות ואותנטיות, יקבלו חשיבות בשנה שכזו, שאינה יכולה לקבל זיוף ושקרים משום סוג שהוא. זה הזמן לתכנן תוכניות לטווח ארוך, אך הקפידו להתכונן בזהירות ובדייקנות ולבנות יסוד יציב שיביא לתוצאות המקוות בשנים הבאות. בשנה כזו רצוי להימנע ממצבים של חוסר החלטה, התלבטות, הססנות, ספק, מצבי רוח, ויתור בקלות והזנחת פרטים.
סגירת מעגל
המחזור החדש שנפתח סוגר כאמור, מחזור שהחל בשנת 1999 והסתיים בשנת 2007. שנת 2007 הייתה שנה של בעלת אנרגיות של השלמה וסיום, שיאם של תהליכים אשר החלו בשנת 1999.
הנה כמה דברים שקרו בשנת 1999, מעניין לראות שחלק מהתהליכים היו בעלי משמעות גם בשנה האחרונה – 2007 כחלק מתהליך השיא של המאורע –

1999

2007

מטבע היורו יוצא לדרך התחזקות היורו בשווקי העולם.

הוגו צ'אווס נבחר לנשיא ונצואלה.

הוגו צ'אווס, הפסיד במשאל העם על הרפורמה השלטונית, שאישורה היה מאפשר לו לכהן בתפקידו ללא הגבלה.
עבדאללה השני הופך למלך ירדן עם מות אביו המלך חוסיין. המלך עבדאללה מעמיק את אחיזתו בשלטון ולאחר שהצליח לרסק את כוחה הפוליטי של מפלגת "חזית הפעולה האסלאמית" מהווה את הזרוע הפוליטית של תנועת "האחים המוסלמים" העולמית ומקים ממשלה חדשה בירדן.כמו כן יש לו תפקיד מול המשטר הסורי.

מלחמת קוסובו.

בית הדין הבינלאומי לצדק מרשיע את סרביה באי-מניעת רצח עם בזמן טבח סרברניצה, אך מנקה אותה מאשמה ישירה ומשותפות בביצועו – ובכך למעשה מסתיים התהליך שהחל במלחמת קוסובו (1999).
אהוד ברק מנצח בבחירות לראשות הממשלה, וישראל אחת בראשותו מנצחת בבחירות לכנסת ה-15.

אהוד ברק נבחר להוביל את מפלגת העבודה במקומו של עמיר פרץ.
שמעון פרס מושבע כנשיא מדינת ישראל התשיעי.סיום התהליך שהחל בשנת 1999 כאשר שמעון פרס איבד את מעמדו במפלגת העבודה ובממשלה שהוקמה בראשותו של אהוד ברק.

פרבז מושארף תופס את השלטון בפקיסטן לאחר הפיכה צבאית. פרבז מושארף, הושבע לקדנציה שנייה כנשיא, אך וויתר על פיקוד הצבא. ממש רגע לפני סוף השנה, מועמדת האופוזיציה הפקיסטאנית בנזירבוטו נרצחה בפיגוע התאבדות.
התקיימו בבורמה בחירות חופשיות, בהן זכתה מפלגת "הליגה הלאומית לדמוקרטיה" בראשות אונג סן סו קי, אך תוקפן בוטל על ידי הצבא, שסירב לשחרר את שלטונו.
סן סו קי נמצאת במעצר בית.
ממשלת מיאנמר החליטה לייקר את מחירי הדלק, דבר שגרר זעם בקרב הציבור ומחאות נגד הממשל מצד תנועות פרו-דמוקרטיות. נזירים בורמזים רבים היו מעורבים במחאות. המחאות נעשו יותר ויותר אגרסיביות, דבר שהביא להרוגים ופצועים. רשת האינטרנט במיאנמר נותקה ועיתונאים הוזהרו שלא לדווח על המחאות.
בוריס ילצין מתפטר מנשיאות רוסיה, ומעביר את השלטון לוולדימיר פוטין. פוטין נמצא בין המנהיגים הבולטים בעולם, השבועון "טיים" בחר בו לאיש השנה. בין השאר נזכיר את המעורבות שלו בנושא המזה"ת בכלל ואירן בפרט. בבחירות הבאות לנשיאות רוסיה שיערכו בעוד כשלושה חודשים, פוטין לא יוכל להיבחר, אולם הוא מנסה להבטיח לעצמו את תפקיד ראש הממשלה.
אירועים נוספים–
ביטול האפרטהייד בדרום אפריקה.

ברטרנד פיקרד ובריאן ג'ונס הופכים לראשונים שמקיפים את העולם בכדור פורח

הוירוס "מליסה" תוקף מחשבים ברחבי העולם. התקפה זו הייתה אחת הגדולות ביותר עד לאותה תקופה, פגעה ברשתות מחשבים רבות וחידדה את המודעות לוירוסי מחשב 
       
אירועים נוספים –
טוני בלייר, פורש מתפקידו כראש ממשלת בריטניה, לאחר 10 שנים בתפקיד ומתמנה על ידי הקוורטט לשליח הרביעייה הבינלאומית למזרח התיכון.

הספר האחרון בסדרת "הארי פוטר" הארי פוטר ואוצרות המוות יוצא לאור.

המועצה המחוקקת הפלסטינית מאשרת את הקמת ממשלת האחדות הפלסטינית בראשות 
איסמעיל הנייה.ב- בינואר 2006 נערכו בחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית. זו הייתה הפעם הראשונה בה השתתף החמאס בבחירות. בעקבות אירועים אלימים בין הפתח  לחמאס, הוחלט על הקמת ממשלת אחדות פלסטינית. ממשלה זו הושבעה בסופו של דבר במרץ 2007. ביוני 2007 הודיע נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס על פיטורי הניה מתפקיד ראש הממשלה עקב העימותים ברצועת עזה. החמאס סירב לקבל את פיטוריו והניה ממשיך לשלוט ברצועת עזה.

ניקולא סרקוזי נבחר לנשיא צרפת.

משבר האשראי בארה"ב(החל מסוף שנת 2006), לאחר מספר שנות פריחה, תעשיית משכנתאות הסאבפריים בארצות הברית נכנסה למשבר. החל מיולי 2007 החלו ירידות חדות להירשם בשוקי המניות ואגרות החוב בארצות הברית, אירופה ובישראל.


בזמן שאנו מנפנפים לשלום לשנת 2007 ומתאחדים אט אט עם האנרגיות של שנת 2008, העולם כולו (מבחינה כלכלית, פוליטית וחברתית), נכנס לתהליך של שינויים מרכזיים ומשמעותיים מאוד ומעין הליך של התעוררות למודעות חדשה. סגנון החיים והמציאות היומיומית שלנו, שהינם חלק מהשגרה, עומדים להשתנות לחלוטין אל תוך פרדיגמה לא צפויה.
אנשים במקומות שונים בעולם יביעו את הצורך בשינוי (דוגמת רוסיה ובורמה), אנו נראה כיצד קיים ניסיון למצוא דרכים טובות יותר ויעילות יותר למימוש זכויות הפרט ושאיפה . במקומות רבים תקום קריאה לתקן ולנקות דרכים פוליטיות ישנות ולקיים מערכת ישרה ואמיתית והדבר יהיה נכון גם בארגונים פרטיים וחברתיים.

מכיוון שאנו יודעים שבארצות הברית בנובמבר 2008 יתקיימו בחירות לנשיאות, נוכל למצוא את הרצון לשינוי מתגבר, בעיקר בעקבות האכזבה הקיימת ממלחמת עירק, והקושי של הציבור לקבל את רפיסות הקונגרס האמריקאי. במהלך 16 השנים האחרונות, חלה הידרדרות באמון הציבור בממשל האמריקאי וביושרו. למרות שהבחירות מתוכננות לנובמבר, כבר מינואר יחל שינוי בדעת הקהל והציבור האמריקאי יתחיל לעמוד מקרוב על הזכויות שלו, תוך סירוב לקבל את מערכת השלטון. זה לא שהחוקים ישתנו, אלא שתהיה דרישה לעמוד בהם ולמגר את השחיתות וליצור רפורמות חדשות (אולי בתחום הבריאות, אקולוגיה וכדומה).
מכיוון שהשנה הזו מתקשרת להתחלות חדשות, המצאות וגילוי, נוכל לראות גילויים מדעיים ורפואיים חדשים, חשיפה של נתונים שלא הכרנו ולא פגשנו בהם קודם, תפיסות חדשות יתפסו את מקומן של הישנות, תוך הבנת תהליכים אקולוגים ומודעות הולכת וגוברת. שנה אשר מתחילה מחזור גורמת למחשבה ולתכנון קדימה ולראיית העתיד, לכן קיימת אפשרות לשנה עם גילוים חדשים בתחום הרפואה, המדע ובתחום טכנולוגיה אקולוגית ידידותית לסביבה.

כחלק מתהליך ההזדככות וההתחדשות של הפלנטה, נחווה תופעות טבע בעוצמה רבה יותר, יתכן גם שייווצרו יבשות חדשות (איים), התרוממות הרים כחלק מתהליכים וולקניים.

כלכלית: האנליסטים מרגישים שהכלכלה הכלל עולמית תתמוך בהישרדות הכלכלית של ארה"ב. בכל אופן, אם לא יהיה מהלך דרמטי יזום, לארה"ב ייקח עוד זמן להתאושש מהמשבר, הסיכוי להתאוששות שכזו הוא בשנת 2011 (שנה 4), שם יכול להיות שינוי שיוביל להתייצבות ובניית בסיס חדש.

בתקופה הבאה ארה"ב תקלוט את המסר שאינה מעצמת העל שהייתה, מדינות אחרות כמו רוסיה, יפן, האמירויות הערביות וסין שמתחרות על התואר, רוצות נתח מהפעילות הכלכלית העולמית (אגב, אלו מדינות שכבר יש להן השפעה גדולה על השוק הכלכלי העולמי). סין אמורה לארח בשנת 2008 את האולימפיאדה, ההתפתחות במדינה הזו תבוא לביטוי בתשע השנים הקרובות באופן שלא הכרנו.

מנהיג שכדאי לשים לב אליו הוא ניקולא סרקוזי, אשר נבחר לנשיאות צרפת בשנת 2007 ועומד להיות במהלך תשע השנים הקרובות דמות מרכזית במנהיגות העולמית.

מדינת ישראל

אם נבדוק את תאריך הקמת המדינה 14.5.1948 נוכל לראות ששנת 2008 היא שנה 11/2.

מספר 11 שהוא מספר מאסטר מתאר שעל הפרק ניצבות מטרות חברתיות נשגבות ובכלל ורמת מודעות חדשה.
מספר 2 יכול לעודד ולהביא לפתיחות, דמיון, הרגלים יציבים אבל גם לבלבול, אשליה וחולשה.

שנת 2008 מדגישה את הרגישות ואת הצורך בשיתוף פעולה תוך יצירת גבולות ברורים.
מספר 2 מתקשר לדיפלומטיה, מה שיכול להדגיש את הניסיונות לקדם הסכמים. יחד עם זאת, שנה 2 מתארת גם תחושת פסיביות, הדברים אינם מתנהלים בקצב הרצוי ולעיתים קרובות תחושת הקרבה מלווה את התהליכים. רצוי בשנה שכזולא להיגרר לתחושת אשליה ואופוריה בעיקר בתחומים בסיסיים קיומיים, שעבורנו אלו התחומים המדיניים והכלכליים.

חזרה לעמוד קודםהדפסה

מאמרים נוספים באתר

לוקחים את הגורל לידייםמספר הבית והשפעתו דחפים ותשוקות פנימיותמשמעות המספרים החסרים בשם מספר 7מציאת נתיב החייםמספר 1108.08.08 נומרולוגיה המתמטיקה של הרוחמספר איזון