08.08.08

בסין נחשבת הספרה 8 למספר מזל ולכן מרבים לקבוע אירועים בתאריכים עם ספרה זו.  אולימפיאדת 2008 בבייג'ינג תפתח ב-08.08.08 בשעה 20:08 או אם תרצו - PM 08:08.

על המשמעויות של המספר 8

מחבר: מערכת iStrology


היוונים קראו למספר 8 מספר הצדק, משום שכאשר מחלקים 8 לשני חצאים שניהם שווים 4 וכאשר מחלקים את התוצאה פעם נוספת מקבלים שוב תוצאה שווה של 2.
בעולם הסמלים הנוצרי ה-8 מייצג את החיים לאחר המוות, וההתחלה החדשה בעולם הבא, זהו מספר התחייה.
האינסוף מיוצג על ידי הספרה 8 כשהיא הפוכה על צידה .
על פי הבודהיזם הדרך להפסיק את הסבל היא ללכת בדרך האצילה בת שמונת הנתיבים.
בהגות היהודית הספרה 8 מסמלת את העל טבעי. מכיוון ש- 7 מסמל את העולם וימי בריאתו, שמונה מבטא את מה שאינו חלק מהמערכת הטבעית. ה'שמיני' מתגלה בעולם כנס, כתופעה על-טבעית, כדבר שבא מחוץ למסגרת הרגילה.
הדבר בא לידי ביטוי, למשל, בימי החנוכה. את נרות החנוכה אנו מדליקים על נס הקשור במנורת המקדש, אך במנורת המקדש הודלקו רק שבעה נרות ואילו אנו מדליקים שמונה.
ההסבר לכך הוא פשוט: מנורת המקדש מבטאת את אור השכינה המתלבשת בתוך העולם ומאירה אותו, ולכן היא בת שבעה נרות; ואולם ימי החנוכה קשורים בנס על-טבעי ולכן אנו מציינים את הנס בהדלקת שמונה נרות. השמן אשר הספיק לשמונה ימים, הספיק בעצם לאותו פרק זמן ההפקה של שמן טהור.
ברית המילה והסרת העורלה הטבעית נעשית ביום השמיני (מהר"ל גבורות ה' פרק מ'). הברית מבטאת את הקשר העצמותי של היהודי עם הקב"ה ואת היותו למעלה ממגבלות הבריאה.
ברכת 'רפאנו', שבה מבקשים רפואה בדרך נס, היא הברכה השמינית בתפילת 'שמונה-עשרה'.
בתלמוד מופיעה רשימת שמונה נסיכי אדם, ביניהם נמנה גם המשיח: "ומאן נינהו שמנה נסיכי אדם ישי ושאול ושמואל עמוס וצפניה צדקיה ומשיח ואליהו" (תלמוד בבלי, מסכת סוכה, דף נב עמ' ב). שהם המשכינים בעולם את האור האלוהי שלמעלה מהטבע.
בנומרולוגיה, המספר 8 מסמל את האינסוף. הוא מסמל את ההשלמה של פעולה מסוימת, אך גם מייצג התחלות חדשות.
ה-8 מתאר תנועה מתמדת שבכל פעם מגיעה למעשה לשלב גבוה יותר, הוא סמל איזון לשווי- משקל. הוא נשלט על ידי כוכב שבתאי שמציע סבלנות, סובלנות, עקביות והתמדה. יחד עם זאת, יש להדגיש שעל פי הנומרולוגיה המספר 8 מתאר התקדמות תוך כדי התגברות על הפרעות וקשיים, הצלחות מפוארות או כישלונות אדירים. זהו מספר חזק שמתקשר לקארמה ולאגו.

כנראה שצורת ה-8 יכולה לתאר גם את האמירה - פעם למעלה ופעם למטה....

מבנים מתומנים
הארכיטקטורה הנוצרית הושפעה מהמספר שמונה, לכן מימי הנצרות המוקדמת החלו בבנייתם של מבנים מתומנים רבים. המספר שמונה הוא מספר חשוב בנצרות. צורת המתומן, בסימבוליזם של המספרים, מקשרת בין מעגל המייצג את השמימי, ובין ריבוע המייצג את הארצי. שמונה הוא מספר הנצח, כי הוא מחבר את הארץ עם שבע הפלנטות. זהו מספר התחייה, כי ביום השמיני מאז תחילת הפסיון, קם ישו לתחייה. טקס הטבילה מציין התחלה של חיים חדשים, מין תחייה ונערך ביום השמיני.
זו הסיבה שבתי הטבילה נבנו, בצורת מתומן. המים, מי הטבילה, מבטאים רעיון של טיהור. בטקס הטבילה, מסיר מעליו הנטבל את חטאיו ונולד מחדש.

דוגמה מעניינת למבנה מתומן היא קסטל דל מונטה
(איטלקית Castel del Monte - "מצודת ההר") מבנה מהמאה ה-13 הניצב על גבעה בדרום-מזרח איטליה. המבנה מצטיין בתכנון סימטרי ומדויק, דבר שהביא לכך שהוא הוכרז כאתר מורשת עולמית בשנת 1996. זהו אחד המבנים המסתוריים ביותר באירופה, זה מאות שנים מנסים המלומדים לפענח את המטרה שלשמה נבנתה הטירה, ואת הסיבה למבנה המתמטי המשונה שלה.
את "הטירה על הגבעה" בנה ככל הנראה, קיסר האימפריה הרומית הקדושה, פרידריך השני, במאה ה-13. יש אומרים שבין יתר עיסוקיו הרבים, התעניין פרידריך השני גם באסטרולוגיה ותורות נסתר למיניהן, ובנה את הטירה בהתאם לתפיסת עולמו המיסטית.
למרות שהמבנה כונה "טירה" (Castel) ספק רב אם המבנה נועד לצרכים צבאיים, וייעודו המקורי אינו ברור לחלוטין כיום. אף שהוא ממוקם במיקום אסטרטגי ומתאפיין באדריכלות מקובלת במבנים צבאיים, מספר עובדות אינן עולות בקנה אחד עם שימוש צבאי. לכן הועלתה השערה המתקשרת לסימבוליות של המבנה, אשר מניחה שהטירה הייתה מעין מקדש ששימש ללימודים ולמחקר.
הספרה "שמונה" מיוצגת במבנה באופן כמעט אובססיבי. המבנה הוא מתומן מבחוץ וכך גם בחצרו הפנימית, יש בו שמונה חדרים בכל קומה ושמונה מגדלים, ובעבר ניצב במרכזו אגן מים, מתומן גם הוא, ולפי האגדה הוא סימל את הגביע הקדוש אשר שהה בעבר - לפי אותה אגדה - במצודה.
מידות הקירות החיצוניים והפנימיים וגובה המגדלים שגם הם מתומנים הם כפולות של הספרה "שמונה". בנוסף לכך, פעמיים בשנה, ביום 8 באפריל וביום 8 באוקטובר, שנחשב בעבר כחודש השמיני בלוח השנה, מאירה קרן שמש את הצלע החיצונית הדרום-מזרחית וחודרת דרך החלון הקבוע בה. הקרן ממשיכה דרך החלון הפונה אל החצר הפנימית ומאירה את הקיר הנגדי, בו היה מקובע בעבר רליף באבן. על המסגרת שמשמאל לשער הכניסה מפוסלים שמונה פרחים שבכל אחד מהם ארבעה עלי כותרת. שמונה פרחים אחרים מופיעים במסגרת התחתונה של השער. שמונה עלים מעטרים את כותרות העמודים בחדרים, וכך גם על חלק מאבני הראשה בקשתות שבתקרות החדרים. אם לא די בכל אלה, קו האורך שבו נמצא המבנה הוא 16°16′16′′ מזרח.
פנים המבנה מחולק לשתי קומות, כאמור, בכל קומה שמונה חדרים בצורת טרפז ובנקודות החיבור החיצוניות ביניהם ניצבים שמונת המגדלים. המעבר בין שתי קומות המבנה מתאפשר בגרמי המדרגות הלולייניות שנמצאים בכל אחד מהמגדלים. בכל גרם מדרגות 44 מדרגות העולות מעלה עם כיוון השעון.
שער הכניסה המרכזי ממוקם בצידו המזרחי של המבנה, ופונה אל כיוון זריחת השמש בימי השוויון בשנה.

תיאוריות רבות כבר נבנו על הטירה הזאת, ביניהן ההשערה שהספרה שמונה הייתה סמל הכתר, שהטירה נושאת את השפעה של מבנה כיפת הסלע בירושלים - שגם היא בנויה על בסיס של שמונה, יש הטוענים שהסיבה היא אסטרולוגית והמבנה אמור לייצג את תנועת כוכבי הלכת, ויש אומרים שהטירה נבנתה במיוחד בתור מקום מחסה למחפשי הגביע הקדוש.

התאריך 08.08.08
בסין נחשבת הספרה 8 למספר מזל ולכן מרבים לקבוע אירועים בתאריכים עם ספרה זו. לכן גם, אולימפיאדת 2008 בבייג'ינג תפתח ב-08.08.08 בשעה 20:08 או אם תרצו - PM 08:08.
התאריך 08.08.08 הוא תאריך חתונה מיוחד, מה גם שאלו המבקשים לשאוב חיזוק מהנומרולוגיה, נאחזים בכך שמספר 8 בגלל משמעות האינסוף, יכול להועיל ליציבות ולהמשכיות מערכת היחסים.

על פי הנומרולוגיה, על מנת לבדוק את האנרגיה של יום ספציפי, משתמשים בתאריך מלא, כלומר: 08.08.2008 מעניין לראות שאם נחבר את המספרים נקבל שוב את המספר 8

.8=2+6= 26= 8+8+2+8

אך השנה, למרות שאין דבר רומנטי יותר מחתונת קיץ בתאריך מיוחד שקל לזכור, התאריך המבוקש נכלל בתשעת הימים שלפני תשעה באב, שבהם אוסרת ההלכה היהודית על קיום חתונות, כך שבעולם כולו יוכלו להינשא אך לא לקיים חתונות יהודיות הלכתיות.
השמונה מייצג הצלחה חומרית ויש המייחסים לו איכויות של כסף, לכן הוא הפך גם לתופעה בקרב מהמרים, שמקווים להרוויח בגדול בתאריך הזה, אתרי הימורים עם דומיין הכתובת הכולל את התאריך קיימים ברשת ונראה שבתאריך המיועד הפרסים יהיו בסימן 8.
בין המייחסים חשיבות לתאריך הספציפי הזה, יש הטוענים שהוא פחות מוצלח מהתאריך 07.07.07 וזאת כיוון שהוא נופל על יום שישי.
כמובן שישנם ספקנים שאומרים שהכל אמונה תפלה, והשמונה אינו שונה ממספר אחר, אך עדיין, אלו המייחסים חשיבות לאנרגיה של המספר 8 יהיו מוכנים לעשות הרבה על מנת לעלות על הגל שהיום הזה מציע.

ובנקודת מבט אחרת – בתאריך 1.8.2008 היה ליקוי חמה ובתאריך 16.8.2008 ליקוי ירח, בדרך כלל, עדיף שלא לתכנן אירועים גדולים בתקופה שבין הליקויים....

חזרה לעמוד קודםהדפסה

מאמרים נוספים באתר

לוקחים את הגורל לידייםמספר הבית והשפעתו דחפים ותשוקות פנימיותשנת 2008 מבחינה נומרולוגיתמשמעות המספרים החסרים בשם מספר 7מציאת נתיב החייםמספר 11נומרולוגיה המתמטיקה של הרוחמספר איזון